Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu

OGŁOSZENIE O PRACĘ-OPIEKUN WYKONUJĄCY USŁUGI OPIEKUŃCZE

Utworzono dnia 26.03.2024

Kryteria doboru kandydatów na stanowisko

I. Wymagania niezbędne:

Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:

1) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub

2) doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;

4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,

5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B

 

II. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością:

1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;

2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;

3. empatia;

4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;

5. odporność na sytuacje stresowe;

6. dyspozycyjność.

 

III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:

Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:

1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),

2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli

3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),

7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji

8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.

 

IV. Wymagane dokumenty:

1. życiorys (CV),

2. list motywacyjny,

3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,

4. druk kwestionariusza osobowego,

5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,

6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,

7. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

 

V. Forma zatrudnienia:

1. umowa zlecenie,

2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.

 

Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 

Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.

Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: ops@miedzyrzecz.pl

 

Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę.

Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:

,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:

- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)

- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)

Pomagam Ukrainie

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Wojska Polskiego 13b

66-300 Międzyrzecz

tel./fax. 95 742 78 27/ 95 742 78 21

e-mail: ops@miedzyrzecz.pl

Godziny pracy:

poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Ankieta

Czy nasza strona jest dla Pani/Pana czytelna?

Wyniki

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 401

W poprzednim tygodniu: 448

W tym miesiącu: 1656

W poprzednim miesiącu: 1768

Wszystkich: 133698