Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO

Utworzono dnia 22.01.2023

DYREKTOR OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W MIĘDZYRZECZU

OGŁASZA NABÓR KANDYDATA NA STANOWISKO PRACOWNIK SOCJALNY

 

Pracownik socjalny w Sekcji pomocy społecznej i pracy socjalnej

 

Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wojska Polskiego 13 b, 66-300 Międzyrzecz, NIP:596-105-75-12

Sekcja: Sekcja pomocy społecznej i pracy socjalnej

Zespół ds. pierwszego kontaktu

Stanowisko: Pracownik socjalny

Sekcja pomocy społecznej i pracy socjalnej

Stanowisko: Pracownik socjalny

 

Podstawowe wymagania:

  1. obywatelstwo polskie;

  2. nieposzlakowana opinia;

  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  5. wykształcenie wyższe w tym:

Kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika socjalnego określa art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 ze zm.).

Zgodnie z ww. artykułem pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:

1)   posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,

2)   ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna,

3)   do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.

 WYJAŚNIENIA:

1)      Osoby, które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia, mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego.

2)      Osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 maja 2004 r. o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 roku kontynuowały studia magisterskie ma kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia i ukończyły te studia do dnia 31 października 2007 r. - bez względu na ukończoną podczas studiów specjalność – mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego.

3)      Osoby, które rozpoczęły realizację specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego począwszy od dnia 1 października 2008 r., a dyplom ukończenia studiów uzyskały w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 grudnia 2013 r. muszą udokumentować zrealizowane wymagania wprowadzone przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008 r. w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych (Dz. U. z 2008 r. nr 27 poz. 158).

 

Rozporządzenie określa wykaz godzin przedmiotów (330 godzin) oraz praktyk zawodowych (240 godzin) niezbędnych do zaliczenia w celu uznania kwalifikacji do zatrudnienia na stanowisku pracownika socjalnego.

 

  1. znajomość zagadnień realizowanych na danym stanowisku m.in. z zakresu:

  • Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

  • Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

  • Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 roku o zatrudnieniu socjalnym

  • Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

  • Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie

  • Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii

  • Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania administracyjnego

  • Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji

  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy.

  • Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

  • Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

2. umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego,

 

Dodatkowe wymagania:

  1. posiadanie prawa jazdy kat. B;

  2. umiejętność analizy dokumentów;

  3. rzetelność, sumienność i dokładność, punktualność;

  4. umiejętność korzystania z przepisów prawa;

  5. wysoka kultura osobista, umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja pracy;

  6. wysoka odporność na stres; umiejętność działania pod presją czasu;

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do podstawowych obowiązków pracownika należy: Wykonywanie obowiązków służbowych zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz innymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.

  1. Dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującą w Ośrodku Polityką Bezpieczeństwa oraz Instrukcją zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w szczególności:

a) chronić dane przed dostępem osób nieupoważnionych,

b) chronić dane przed przypadkowym lub nieumyślnym zniszczeniem, utratą lub modyfikacją

c) chronić nośniki magnetyczne i wydruki komputerowe przed dostępem osób nieupoważnionych praz przed przypadkowym zniszczeniem. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Ośrodka, porządku i dyscypliny pracy, rzetelności i terminowości realizacji powierzonych zadań.

  1. Przestrzeganie tajemnicy służbowej.

  2. Zabezpieczenie akt, dokumentów służbowych i pieczątek.

  3. Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.

  4. Ochrona mienia Ośrodka.

  5. Doskonalenie własnych umiejętności, stałe uzupełnianie wiedzy w celu należytego wykonywania obowiązków i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

  6. Informowanie przełożonego o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach wynikających z wykonywanych zadań.

  7. Wykazywanie właściwego stosunku do klientów Ośrodka, przełożonych i współpracowników.

  8. Uczestnictwo w zebraniach, szkoleniach i instruktażach organizowanych przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.

  9. Uczestniczenie w systemie kontroli zarządczej i zgłaszanie potencjalnych zagrożeń przełożonemu a także uczestnictwo w okresowej ocenie pracowników socjalnych.

 

Na stanowisku Pracownika socjalnego w Zespole ds. pierwszego kontaktu:

  1. Przyjmowanie osób zgłaszających się po raz pierwszy do OPS-u i kierowanie ich do właściwego Zespołu po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy i/lub wywiadu środowiskowego.

  2. Udzielanie informacji o wymaganej dokumentacji niezbędnej do przyznania różnych świadczeń.

  3. Kierowanie do innych Zespołów właściwych do załatwienia określonych spraw.

  4. Udzielanie osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej, organizacji pracy Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu oraz prawach i uprawnieniach, a także instytucjach właściwych do załatwienia sprawy osoby zgłaszającej się do Ośrodka.

  5. Wydawanie klientom i instytucjom zaświadczeń dotyczących udzielonej pomocy finansowej.

  6. Realizacja zadań określonych w Statucie.

  7. Przyjmowanie klientów oraz udzielanie wsparcia i poradnictwa mieszkańcom Międzyrzecza w zakresie zadań realizowanych przez komórki organizacyjne.

  8. Dostarczanie wyznaczonemu pracownikowi aktualnych pod względem merytorycznym informacji celem umieszczenia ich na stronach Biuletynu Informacji Publicznej i stronie internetowej Ośrodka.

  9. Prowadzenie i zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez poszczególne komórki organizacyjne spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  10. Prowadzenie spraw związanych z archiwizacją dokumentów.

  11. Przyjmowanie korespondencji, wniosków, oświadczeń, zaświadczeń oraz innych dokumentów od osób pobierających świadczenia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu lub zamierzających je pobierać.

  12. Pomoc pracownikom z poszczególnych Zespołów, Sekcji i Sekretariatu w kopertowaniu i przygotowaniu korespondencji pocztowej do wysyłki.

  13. Realizacja pracy socjalnej.

  14. Przyjmowanie korespondencji pocztowej i rozdzielanie jej do właściwych Zespołów wg przynależności sprawy.

  15. Koordynowanie i prowadzenie korespondencji, w tym rejestracja pism przychodzących i wychodzących, przesyłanie pism w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-PUAP.

  16. Przygotowanie informacji, wezwań zawiadomień, zaświadczeń i pism z zakresu pomocy społecznej.

  17. Przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń i informacji o konieczności podjęcia interwencji.

  18. Współdziałanie z innymi instytucjami i podmiotami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej.

  19. Udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania.

  20. Zachowanie uprzejmości i życzliwości, empatii w kontaktach z klientami, zwierzchnikami i współpracownikami.

  21. Przestrzeganie Kodeksu Etyki Zawodowej oraz sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonych.

  22. Archiwizowanie i przekazywanie dokumentów do składnicy akt.

  23. Ponoszenie odpowiedzialności służbowej za wszelkie błędy i uchybienia oraz niedotrzymanie terminów związanych z wykonywaniem powierzonych w zakresie czynności obowiązków.

  24. Pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;

  25. Udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;

 

Na stanowisku Pracownika socjalnego w Sekcji pomocy społecznej i pracy socjalnej:

 

  1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;

  2. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń pomocy społecznej (świadczeń pieniężnych i niepieniężnych);

  3. Realizacja wywiadów środowiskowych w zakresie działalności sekcji,

  4. Realizacja zadań w ramach procedury Niebieskiej Karty i prowadzenie grup roboczych;

  5. Prowadzenie działań interwencyjnych służących zabezpieczeniu niezbędnych potrzeb klientów;

  6. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym;

  7. Przygotowanie dokumentacji w sprawach udzielania pomocy społecznej w formie zasiłków i usług dla obywateli Ukrainy w związku z realizacją zadań wskazanych w specustawie;

  8. Przygotowywanie i wydawanie informacji, postanowień, zawiadomień, wezwań, zaświadczeń i pism z zakresu działalności Sekcji;

  9. Opracowanie planów potrzeb, regulaminów, projektów uchwał w zakresie realizacji zadań Sekcji;

  10. Wprowadzanie i uzupełnianie danych na stronie internetowej, BIP Ośrodka i w systemie CAS;

  11. Dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;

  12. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;

  13. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;

  14. Inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych;

  15. Współdziałanie z instytucjami gminnymi, powiatowymi, regionalnymi, wojewódzkimi w tym jednostkami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i wspierania rodziny i z zakresu administracji rządowej;

  16. Przygotowanie materiałów służących opracowaniu diagnoz, programów, projektów w zakresie rozwiązywania problemów społecznych klientów OPS;

  17. Realizacja zadań związanych z ewaluacją, monitoringiem i działaniami promocyjnymi w ramach programów oraz projektów realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej;

  18. Przygotowanie analiz i sporządzenie sprawozdań z realizacji zadań.

 

Przy wykonywaniu zadań pracownik jest obowiązany:

1) kierować się zasadami etyki zawodowej;

2) kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia;

3) przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność;

4) udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy;

5) zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny;

6) podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.

 

Warunki pracy:

  1. zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy: ½ etatu – Zespół ds. pierwszego kontaktu i ½ etatu w Sekcji pomocy społecznej i pracy socjalnej. Łącznie 1 etat;

  2. umowa o pracę na czas określony;

  3. praca biurowa w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu, budynek piętrowy; praca terenowa: obszar Gminy Międzyrzecz

  4. praca przy komputerze; tworzenie dokumentów w formie elektronicznej i papierowej;

  5. Praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy. Nie istnieją bariery utrudniające wykonywanie pracy.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  1. list motywacyjny oraz CV;

  2. kserokopia dowodu osobistego;

  3. oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie obowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Sądowego);

  4. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;

  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;

  6. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do wskazanego lekarza medycyny pracy);

  7. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na potrzeby postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z ustawa  z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 poz. 1202);

  8. klauzula RODO

  9. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje i staż pracy potwierdzony świadectwem pracy lub zaświadczeniem o zatrudnieniu,

  10. w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna -kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność

 

W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.

 

Termin i miejsce składania dokumentów

 

Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko w Sekcji ds. usług, realizacji programów oraz projektów” należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu lub droga pocztową – listem poleconym na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Wojska Polskiego 13b, 66-300 Międzyrzecz, w terminie do dnia 3 lutego 2023r., do godziny 15:00 (obowiązuje data wpływy korespondencji do siedziby OPS w Międzyrzeczu).

Informacje dodatkowe:

  1. Aplikacje niekompletne lub te, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu po określonym wyżej terminie, nie będą rozpatrywane.

  2. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

  3. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej

(BIP: https://bip.wrota.lubuskie.pl/ops_miedzyrzecz) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.

  1. Dane będą przetwarzane do celów rekrutacji pracowników. Udostępnienie danych nie jest przewidywane. Obowiązek podania danych przez osoby ubiegające się o pracę wynika z:-ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320),-ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści tych danych i ich poprawiania.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 957427827

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu

Ewelina Niwald - Brzuśnian

ZAŁĄCZNIKI:

oświadczenie

Utworzono dnia 22.01.2023, 23:49

Pomagam Ukrainie

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Wojska Polskiego 13b

66-300 Międzyrzecz

tel./fax. 95 742 78 27/ 95 742 78 21

e-mail: ops@miedzyrzecz.pl

Godziny pracy:

poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Maj 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny

Ankieta

Czy nasza strona jest dla Pani/Pana czytelna?

Wyniki

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 182

W poprzednim tygodniu: 434

W tym miesiącu: 781

W poprzednim miesiącu: 1802

Wszystkich: 134625